?معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد:

?️پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد مستلزم کارهای آموزشی و فرهنگی است .

?️معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد گفت : اقدامات آموزشی و فرهنگی جهت پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد در دستور کار قرار دارد .

?️به گزارش طنین روز :نشست تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس استان با حضور ، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ، معاونت برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش استان ، معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی استان ، بهزیستی و کمیته امداد استان در محل باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان برگزار شد .
در این نشست تخصصی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: ما برای مدارس استان به ویژه مدارس واقع در مناطق حاشیه شهر ها اقدامات آموزشی ویژه‌ را در دستور کار خود قرار داده ایم و از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، گروه های هنری و …. اقدام به فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء توانایی هایی نظیر فراگیری مهارت‌های “نه” گفتن و “تاب آوری” در بین دانش آموزان خواهیم کرد .

?️حجت دبیقی افزود : فرهنگ سازی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و ما همایش ها و دوره های توانمند سازی متعدد ویژه معاونین پرورشی و مشاوران مدارس را در سال تحصیلی ۱۴۰۲برگزار خواهیم کرد .

?️معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت : فطرت بچه ها پاک است و متاسفانه دو سال و نیم کرونا دانش آموزان را از آموزش و پرورش جدا کرد و بسیاری از دانش آموزان قربانی فضای مجازی شدند .
ایمان سبحان نژاد افزود : اگر ما آگاهی و توانایی و سواد رسانه‌ای کافی، برای کار در فضای مجازی را نداشته باشیم، در این فضا ممکن است دچار مشکل شویم.

?️معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیزگفت : با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی مانند برنامه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش آهنگ رشد اعتیاد در مدارس کاهش چشمگیری خواهد داشت .

?️حسنی افزود : برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها به ویژه حاشیه شهر ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مثمر ثمر خواهد بود .
در ادامه نیز سایر اعضا به بیان نظرات و دیدگاه ها خود و ارائه راهکار هایی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و دانشگاه های استان پرداختند .