?طنین روز?

بخش جراحی عمومی بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی بی حکیمه گچساران با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان‌ گچساران در آئین افتتاح بخش جراحی عمومی (زنان) در این بیمارستان گفت: این بیمارستان هم اینک دارای ۱۰ بخش شامل اورژانس، اتاق عمل، آی سی یو، ان‌ای سی یو (۷ تخت)، نوزادان، اطفال، مراقبت از مادران پر خطر دارای در قالب ۱۵ تخت، زایشگاه و جراحی زنان است.

حسین عسکری افزود: مرکز درمانی تخصصی مادر و کودک بی بی حکیمه گچساران در سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز بخش جراحی عمومی این بیمارستان هم اکنون در قالب هشت تخت با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان‌گچساران تعداد تخت‌های فعال این مرکز درمانی را ۹۰ تخت اعلام کرد و گفت: بخش جراحی این بیمارستان تخصصی برای بانوان و اطفال به بهره برداری رسیده است.

عسکری ادامه داد: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در شهرستان ۱.۲ درصد و این میانگین در کشور ۱.۸ درصد است.

رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران نیز گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش مراقبت‌های دوران بارداری در هفت سال گذشته هیچ گونه واقعه مرگ مادر باردار در این شهرستان رخ نداده است.

پردیس بخشایی افزود: کاهش مرگ و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در مادران باردار یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی درمانی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در سال جاری بیمارستان بی بی حکیمه گچساران توانست رتبه درجه یک طرح اعتبار بخشی را از وزارت بهداشت دریافت کند.

بخشایی با اشاره به آمار ۴۰ درصدی موفقیت بخش “ای وی اف ” گفت: هم اکنون برخی کشور‌های خلیج فارس واستان‌های کشور برای درمان نازایی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند