نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان چرام

به گزارش طنین روزسید صدیف دانشی ضمن سلام و خیرمقدم به حاضرین گفت:همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و ایثار و مقاومت صبح شنبه در مدارس شهرستان چرام نواخته شد و دانش آموزان روانه کلاس درس شدند.

دانشی در آیین نواختن زنگ مهر با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و باید برای تربیت آنها از نظر اخلاقی و علمی تمام توان خودمان را بکار بگیریم افزود: برای تحقق این هدف لازم است تمام چالش های پیش روی آموزش و پرورش از لحاظ زیرساختی و نیروی انسانی با تدبیر مسوولان مرتفع شود.

وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جوانان و فرزندان این خاک و بوم با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی از حق علیه باطل جوانمردانه دفاع کردند و توانستند کشور ما را برابر تجاوز بیگانگان بیمه کردند.

در ادامه فرماندار شهرستان چرام دکتر توفیقیان بیان کرد:امروزاموزش وپرورش ما خیلی خوب است ودیروزهم خیلی خوب بود،دست پروردگان معلمان دیروز، درسنگرهای علم وتربیت ودرتمامی دستگاههای اجرایی این مملکت امروز خدمت میکنند.

وی گفت:همه کادر اموزشی ما درگذشته دور ونه چندان دورسنگ تمام گذاشتند،اما امروز بهتراز دیروز است،معلمان امروز مافرهیخته تر ودانش اموزان ماباصلابت تر هستند به خاطر اینکه ازاندوخته وتجارب ارزشمند گذشتگان وپیشکسوتان علم ودانش به خوبی استفاده کردندوالبته آیندگان هم بهترازامروز خواهندبود.

توفیقیان افزود:آن روزها دسترسی به منابع اطلاعاتی واینترنت نبود،تهیه جزوه برای ماخیلی مشکل بود،اما به مدد همان گذشتگان وپیشکسوتان امروز بادراختیارداشتن بهترین امکانات دانش اموزان ما نهایت بهره را میبرند

در ادامه جناب آقای رخشنده مند نماینده اداره کل اموزش و پرورش گفت: افزود: امسال دانش آموزان سال تحصیلی جدید را با شعار” همه با هم، مدرسه قوی، ایران قوی” آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: آیین زنگ آغاز سال تحصیلی امروز اول مهر به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه حضرت زینب راس ساعت ۷:۳۰دقیقه با حضور دانش آموزان نواخته شد و در آئین بازگشایی مدارس و زنگ نماز، ایثار و مقاومت سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و از زحمات فرهنگیان برای تحصیل، تهذیب و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم تقدیر و تشکر کرد.