?طنین روز?محمود شهامت_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، اظهار داشت: حدود ۱۸ نفر از دانش‌آموزان دختر یک دبیرستان در یاسوج بر اساس استنشاق یک ماده شبه منفجره با علامت‌های تنفسی و تنگی‌نفس به بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه کردند که الحمدلله بعد از گذشت ۴ ساعت از آن مراحل همه وضعیت پایداری دارند و حال همگی خوب است و تا ساعت‌های آینده همگی ترخیص خواهند شد.

بنا به گفته یکی از مدیران ارشد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، دو دانش آموز دختر با  در دبیرستان دخترانه زینبیه یاسوج باهم دعوامی کنندکه یکی ازدانش آموزان  با گاز سمی دیگر دانش‌آموزان را مسموم کرد.

در پی تماس شهروندان با مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت چند نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه زینبیه، بلافاصله نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک دانش‌آموز دختر با گاز سمی تعدادی از دانش‌آموزان دیگر را مسموم کرده است.

۱۸ دانش‌آموزی که دچار مسمومیت شده بودند به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حال عمومی ۱۸ دانش‌آموز مساعد گزارش شده است.

در باره این حادثه باید از هر گونه پیش داوری پرهیز کرد و اجازه دهیم که دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی توضیحات دقیق و مناسب را ارائه دهند. باید از هر گونه شایعه پراکنی جلوگیری کرد.

جهان_ رئیس دبیرستان دخترانه زینبیه یاسوج_ که در بیمارستان حضور داشت، گفت: الحمدلله هیچ مشکلی وجود ندارد و حال همه دانش‌اموزان خوب است.

همچنین برخی از والدین در گفت‌وگو با کبنا نیوز از مسوولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه و می‌گفتند؛ بعد از چند ساعت از گذشت این حادثه بر سر بالین دانش آموزان حاضر نشدند

منبع :کبنا