?طنین روز?نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون از هیچ گونه تشریفات خاصی در مدارس و کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و با همکاران فرهنگی و دانش آموزان دیدار دارند.

با توجه به اهمیت نظام آموزش و پرورش که در راستای تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه تلاش می‌کنند، به منظور انسجام بیشتر نظام تعلیم و تربیت، نشست هایی بین حوزه‌های علمیه و سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

این نشست‌ها به منظور افزایش ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با روحانیت و استفاده و به کارگیری ظرفیت‌های دینی به منظور توسعه فعالیت‌های مورد نیاز در بخش تربیتی و اخلاقی مدارس و برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

این همکاری و تعامل دو طرفه بین روحانیون، ائمه جماعات مدارس و آموزش و پرورش باعث موفقیت‌هایی شده ولی این کافی نبوده و می‌طلبد که مسئولان ارشد نهادهای حوزوی در بین دانش آموزان حضور داشته و ضمن آشنایی قشر نوجوان و جوان جامعه با آنها، پاسخگوی شبهات، مسائل دینی، مذهبی و عقیدتی جامعه تعلیم و تربیت باشند.

در همین راستا و همچنین به منظور شناسایی و رفع بخشی از مشکلات مدارس شهرستان بویراحمد آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج حدود چند سالی است که برنامه سرکشی از مدارس با حضور متولیان آموزش و پرورش استان را در دستور کار قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه، دستیار استاندار استان در امور مردمی سازی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و جمع دیگری از متولیان حوزه آموزشی و تربیتی از دبیرستان دولتی دخترانه عفاف روستای گوشه امامزاده قاسم علیه السلام شهرستان بویراحمد بازدید و پاسخگوی سوالات و شبهات دانش آموزان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در دیدار دانش آموزان دخترانه عفاف روستای گوشه شهرستان بویراحمد، گفت: آینده این کشور به دست دانش آموزان رقم می‌خورد و امروز نقش موثری در آینده، استقلال و عزت کشور دارید.

آیت الله «سید نصیر حسینی» افزود: هرچند دشمنان تلاش می‌کنند تا دانش آموزان ما را از مسیر عزت و شرافت ملی و دینی، معنویت، دین، اخلاق و حجاب منحرف کنند، ولی دانش آموزان به صورت عاقلانه و حکیمانه مانع توطئه دشمنان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید درس بخوانند، عبادات خود را انجام دهند و در مسیر رشد، پیشرفت، عزت و استقلال کشور گام بردارند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دین و زندگی با هم ارتباط ویژه و بسیار نزدیکی دارند و در واقع یکی هستند، ادامه داد: زندگی زمانی معنا پیدا می‌کند که انسان دیندار باشد، زیرا خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که باید رعایت دستورات پروردگار را در دنیا و آخرت مدنظر داشته باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر انسان دستورات خداوند را در دنیا اجرا نکند و در خدمت خداوند نباشد، زندگی برای انسان معنا ندارد، زیرا خداوند از انسان زندگی خدایی می‌خواهد که رعایت حلال و حرام را داشته باشد. وی با اشاره به اینکه دنیا و آخرت مال خداوند است و باید ما طبق قوانین خداوند و آنچه از ما خواسته عمل کنیم، بیان کرد: تلاوت و عمل به دستورات قرآن، رعایت حلال و حرام و احکام اسلام برای همه انسان‌ها بوده و وظیفه داریم که در این راستا حرکت کنیم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: تنها راه سعادت ما در دنیا و آخرت پیروی از دستورات خداوند به عنوان خالق و مالک عالم آفرینش است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان در پرتو دستورات الهی و تلاش علمی علاوه بر سرافرازی برای خود، خانواده و جامعه، در دنیا سعادتمند و در آخرت نیز در جایگاه بهشتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس این شهرستان، گفت: با توجه به کارشکنی‌هایی که دشمن انجام می‌دهد و ذات دشمن نیز همین است، ولی به لطف الهی دانش آموزان با حجاب در کلاس حاضر می‌شوند.

«حسنعلی عزت خواه» افزود: همان طور که موشک‌های دشمن امروز متوجه مدارس می‌شود، بنابراین معلمین نیز با آگاهی کامل در صحنه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن در تلاش است تا بین ما و چادر فاصله بیندازد و مجموعه آموزش و پرورش با آگاهی در این زمینه به پیش می‌رود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در حاشیه این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضرت آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: ایشان عالمی فاضل و به تمام معنا شایستگی لازم را برای این مسئولیت دارا هستند و نگاه وی به دستگاه تعلیم و تربیت، نگاه خوب، تاثیرگذار و اثربخش است.

کوروش دلشاد» به بازدیدهای نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: این بازدیدها در سطح کشور کم نظیر بوده و بدون از هیچ گونه تشریفات خاصی نماینده ولی فقیه در مدارس و کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و با همکاران فرهنگی و دانش آموزان نیز دیدار دارند.

وی خاطرنشان کرد: دیدارها صمیمانه و به صورت دوستانه با دانش آموزان برگزار می‌شود و اگر شبهاتی نیز وجود داشته باشد، دانش آموزان با سوال کردن، پاسخ آنها را از نماینده ولی فقیه در استان دریافت می‌کنند.

دلشاد یادآور شد: اگر این رابطه استمرار داشته باشد، اعتماد بیشتری بین دانش آموزان و علما برقرار می‌شود و تاکنون روابط به وجود آمده بسیار خوب و صمیمی بوده که به نمایندگی از دانش آموز و جامعه فرهنگیان شهرستان بویراحمد از حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس تقدیر و تشکر می‌کنم