در آیینی نمادین به مناسبت هفته پژوهش و زنگ پژوهش در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج نواخته شد.

به گزارش طنین روزبه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه در آیین نواخته شدن زنگ پژوهش در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج که با حضور معاون استاندار ، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه پیام نور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی برگزار شد گفت:ارزش پژوهش در قرآن آشکار و اصول دین ما بر پایه تحقیق است.

حسنعلی عزت خواه افزود: شاکله بنیادی پژوهش حق گرایی است بنابراین باید حق محوری را در پژوهش ایجاد کنیم.مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است ودر سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش درمدارس صورت گرفته است.

وی یکی از چرخش‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش را امر پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: باید در مدارس مساله سازی کنیم و به دانش آموزان پژوهش محوری را آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود:مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش درمدارس صورت گرفته است.

عزت خواه، روی آوردن معلمان و دانش‌آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.

در پایان این آیین از تالیفات فرهنگیان رونمایی و معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر استانی با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.