جهاد تبیین راهکاری مهم برای خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است

كارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای گفت: جهاد تبیین راهکاری مهم برای خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است.

به گزارش طنین روزبه نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛احمد قديري در سلسه نشستهای جهاد تبیین که با حضور کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد گفت: جهاد تبیین را بهترین راهکار برای خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب دانست و گفت: در گام دوم انقلاب هر چقدر جهاد تبیین را بتوان به صورت عملی و به صورت تئوری توسعه داد ،می تواند در شکست دشمنان بسیار اثر بخش باشد.

وی با بیان اينکه دشمن با ارائه اطلاعات غلط در جنگ شناختی دنبال ادراک سازی افزود : داروی نجات از این توطئه و این درد فرصتی به نام جهاد تبیین است که این یک هنر هنرمندانه می‌طلبد و شامل قشر خاصی نمی شود.

قديري ، جهاد تبیین را وظیفه همگانی دانست و گفت: همه ارکان و اجزاء نظام به ویژه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در زمینه جهاد تبیین وظیفه مضاعف دارند و صرف پرداخت شکلی و تبلیغی و طرح عنوان مکرر جهادتبیین و فرصت سوزی به بهانه تبیین، جهاد تبیین اثر مثبتی را به دنبال نخواهد داشت بلکه عرصه اقدام در ابعاد و در گفتار مقام معظم رهبری روشن است و دستگاه ها باید در ساحت اجرا ورود و مجاهدت نمایند.

این استاد دانشگاه ،نویسنده و پژوهشگر در ادامه سخنانش با تاکید بر پرهیز از سخنرانی های طولانی مدت در زمینه جهاد تبیین افزود:تاثیرگذاری یک کلیپ یک دقیقه ای خیلی بیشتر از یک سخنرانی طولانی مدت است و باید این مهم را در دستور کار قرار داد.

مديرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ،جهاد تبیین را فرضیه ای قطعی و لازم دانست و گفت: باید با جهاد تبیین که مقام معظم رهبری امام خامنه ای فرمودند نسل جوان با مبانی ناب اسلامی و انقلاب اسلامی آشنا باشند.

حسنعلی عزت‌خواه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی ،جهاد تبیین پادزهری مناسب برای مقابله با دشمنان است افزود:زمان شناسی،مخاطب شناسی و نیازسنجی پیش نیاز جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین شیوه دیگری از جهاد و مهم ترین عرصه جهاد در عصر کنونی است بیان کرد: آموزش وپرورش به عنوان پرمخاطب ترین و زیربنایی ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی،نقش مهمی در جهاد تبیین دارد .

عزت خواه در پایان افزود: نظام جمهوری اسلامی امروز آماج تهاجم وسیع دشمنان در ابعاد مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که تبیین واقعیت ها ، روشنگری و تجزیه و تحلیل مسائل مختلف ،نگرش افراد و جامعه را مستحکم نموده و جامعه را در مقابله تهدیدات مصون می دارد.