?طنین روز?ابوالقاسم مهربان نژاد دهیار روستای سرآسیاب از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه شب بیست یکم دی‌ماه به دلیل شلیک گلوله اسلحه ساچمه زنی  در آیین عروسی برادر زن خود کُشته شد.

محمدامین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان گفت : در پی اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس۱۱۵ در ساعت ۱۵:۵۲ روز پنجشنبه مبنی بر تیرخوردگی فردی در جشن عروسی در شهر لنده فورا آمبولانس پایگاه اورژانس شهری به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: این فرد ۴۲ ساله که بر اثر تیراندازی یکی از حاضرین در جشن مورد اصابت گلوله در ناحیه شکمی قرار گرفته بود علیرغم اقدامات درمانی بر اثر شدت آسیب در بیمارستان جان خود را ازدست داد.

وی با بیان اینکه تنها راه موثر جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادث خون‌بار و فاجعه‌آمیزی همکاری همه‌ جانبه مردم و صاحبان عروسی در عدم استفاده از سلاح است، افزود؛ ضربات و لطمات روحی و روانی، ترس و وحشت زنان و کودکانی که شاهد چنین حوادثی هستند جبران‌ناپذیر و به سختی قابل درمان خواهد بود.

تیراندازی در آیین های عروسی و ختم اقدامی است که نه تنها جان شرکت کنندگان در این محافل را نشانه گرفته بلکه پیامدهای اجتماعی مختلفی دارد و سال ها اثرات آن دامن شهروندان را می گیرد.

کارشناسان علوم اجتماعی اعتقاد دارند که شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی به دلیل پیامدهای اجتماعی مختلف این اقدام از، نزاع های دسته جمعی و اختلافات خانوادگی گرفته تا برهم خوردن پیوند زوج (عروس و داماد) باید این رسم نامیمون را کنار بگذارند.