در آیینی همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر آموزش وپرورش مدرسه ۹کلاسه شهید عزت الله حبیب پور در روستای مهربان افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون پژوهش؛ برنامه ریزی ‌و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت؛مدرسه مکان مقدس تعلیم و تربیت و محل رشد و پرورش استعدادهای سرشار فرزندان ایران اسلامی است.

به گزارش  طنین روزبه نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ایمان سبحان نژاد با تقدیر از خیرین مدرسه ساز که یاریگر آموزش و پرورش هستند افزود: برای اینکه ایران توسعه یافته داشته باشیم باید مدرسه قوی داشته باشیم

وی با بیان اینکه این پروژه به نمایندگی از ۳۶ واحد آموزشی در سطح استان به بهره برداری رسید گفت: با بهره برداری از این واحد آموزشی بخشی از مشکلات فضای آموزشی حاشیه شهر یاسوج برطرف می شود

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۷۵متر مربع با زیربنای ۱۰۳۷متر مربع در قالب ۹کلاس درس توسط خیرین ،اداره کل نوسازی و با همکاری اداره کل راه و شهرستازی ساخته شده و به میمنت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تحویل آموزش وپرورش گردید.

سید رضا حسینی نیک ، اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۵میلیارد تومان عنوان کرد.

وی گفت: در دهه فجر امسال ۳۶ طرح آموزشی و ورزشی بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی نیک با بیان اینکه در دو سال اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰۰ طرح تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است بیان کرد: ۳۳ مدرسه محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی انجام دادیم و در در تکمیل طرح های ملی و استانی، تعمیرات، انجام قیر و ایزوگام اعتبارات خوبی دریافت کردیم.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های کمک آموزشی گفت: ۸۰ درصد طرح های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود .

فرماندار بویراحمد نیز در این آیین گفت: با توجه به مهاجر پذیری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و تراکم بالای دانش آموزی نیازمند احداث فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد برای دانش آموزان هستیم.

شهرام مهدوی مطلق با تبریک دهه فجر و تقدیر از خیر گرانقدر این پروژه گفت: در هفته دولت ۳۳مدرسه و در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۶مدرسه در شهرستان بویراحمد افتتاح و تقدیم مردم گردید.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج دومین شهر مهاجر پذیر در کشور است خواستار حمایت خیرین برای رفع مشکل فضاهای آموزشی در این شهرستان شدند.

مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی نیز در این آین گفت: به همت و تلاش ستودنی اعضای داوطلب بنیاد خیریه موج مهربانی و جذب خیرین و همراهی ارزشمند این عزیزان بنیاد خیریه موج مهربانی در حوزه مدرسه سازی در سطح کشور تاکنون ۲۴ مدرسه خیری را شروع کردیم که تا اسفندماه امسال ۲۰ مدرسه آن به بهره برداری می رسد.

مهرداد الطافی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ مدرسه را شروع کردیم که مدرسه ۹کلاسه شهید عزت الله حبیب پور در روستای مهربان یکی از این مدارس است که به نیت و یاد سید هاشم حداد امروز به میمنت دهه پرفروغ فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.