.

گردهمایی رابطین اقامه نماز با حضور شورای اداری با حضور امام جمعه،مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد، معاون سیاسی فرماندار، مسئولین ستاد اقامه نماز و شورای اداری شهرستان چرام در دفتر امام جمعه چرام برگزار گردید

، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه چرام با اشاره به اهمیت وجایگاه نماز و لزوم توجه جدی به این امر مهم الهی، تلاش مسئولین و همه آحاد مردم را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز مورد تاکید قرار داد

وی به راهکار های توسعه و گسترش فرهنگ نماز اشاره و گفت : مسئولین باید ضمن همکاری با ستاد اقامه نماز، در انجام برنامه های مربوط به نماز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاسمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد در صحبت کوتاهی در ابتدا به وظایف ستاد اشاره و ضمن تشکر از امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان چرام اظهار داشت: این شورا با محوریت نماز می تواند وضع موجود اقامه نماز، تبلیغ و ترویج آن و همچنین تربیت دینی در سطح شهرستان را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: آنگاه با همدلی، هم افزایی و تقسیم کار تلاش کنیم زمینه اقامه نماز و حضور فعال جوانان در مساجد و نماز جمعه را شاهد باشیم به خصوص این بررسی و شناخت به وضع موجود در مراکز آموزشی و دانشگاهی مهم است.

قاسمی افزود: ستاد اقامه نماز نیز با ظرفیت محدودی که دارد آمادگی همکاری در برنامه هایی مثل اعزام اساتید متخصص جهت مراکز علمی، آموزشی و خانواده را دارد.

در این گردهمایی راهکارهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه، اماکن عمومی و ادارات، مدارس و دانشگاه ها و جذب جوانان به مساجد و رفع مشکلات موجود بویژه فضای مساجد و نمازخانه ها بررسی گردید.

عدم برگزاری جلسات در وقت نماز، شرکت فعال مدیران در نماز جماعت، تهیه محتوی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی و همچنین فعالیتهای فرهنگی کانون های فرهنگی مساجد، جانمایی مناسب مساجد در توسعه شهرها به عنوان محوریت مسجد در طراحی شهری، پیش بینی نمازخانه مناسب با ساختار مدارس در طراحی و نوسازی مدارس از جمله اولویت ها و پیشنهادات اعضای شورای اقامه نماز مطرح گردید