معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد عملیاتی می شود

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آموزش وپرورش تاکید کرد.

به گزارش طنین روز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلسه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و توجیه و تربیت کنشگران جوانی جمعیت با حضور اعضای کارگروه جوانی جمعیت در آموزش وپرورش استان برگزار شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه به اجرایی شدن ماده های مربوط به این قانون در آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: همه ما مسئول هستیم و ماهانه باید از نحوه اجرایی شدن آن گزارش تهیه و مشکلات و موانع احتمالی برطرف شود.

ایمان سبحان نژاد اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مستلزم اعتبار دانست و گفت: در صورت تامین اعتبار و اجرایی شدن این قانون ، آگاهی بخشی به وجوه مثبت ازدواج ، تشویق شایسته کارکنان تازه ازدواج کرده ، صاحب فرزند و تربیت کنشگران جوانی جمعیت در اولویت امور قرار گیرد.

وی افزود: بی توجهی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اثرات نامطلوبی در زمینه کاهش جمعیت و کمبود نیروی انسانی در آینده دارد که در این راستا آموزش و پرورش از همه ظرفیتها وامکانات برای اجرایی شدن این قانون استفاده خواهد کرد.

کارشناس مسئول امور بانوان و دبیر کارگروه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز به ضرورت اجرای این قانون در همه دستگاهها بالاخص آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق این قانون تاکید ویژه دارند و فرمودند یکی از مسائلی که اگر انسان دقیق به عمق آن فکر کند تن او می لرزد همین مساله جمعیت هست.

صدیقه نیک اقبال افزود: این قانون ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره دارد که بخشی از ماده های این قانون مربوط به آموزش وپرورش است که در راستای اجرایی شدن آن همه باید تلاش کنیم

رییس اداره منابع انسانی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بعضی از ماده های این قانون قابلیت اجرایی دارند و بعضی دیگر در حال پیگیری می باشند

وحید بادغن بیان کرد: بعضی ماده های این قانون از جمله مرخص زایمان به مدت ۹ ماه در آموزش و پرورش ۱۰۰ درصد انجام گرفته و ماده دیگر افزایش سنوات خدمت از فرزند سوم به بعد در حال پیگیری می باشد.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نظرات و دیدگاههای خویش را برای اجرای مطلوب این قانون در آموزش وپرورش بیان کردند.

پرداخت هزینه مهدکودک به بانوان شاغل در ادارات آموزش وپرورش ، ایجاد فضایی در اداره کل و شهرستانها ومناطق به اتاق مادر و کودک با مجهز نمودن به وسایل کودک، دور کاری بانوان فرهنگی شاغل اداری در صورت امکان، مرخصی زایمان ۹ ماهه و دوقلو و بیشتر ۱۲ ماه ، در نظر گرفتن سنوات خدمت از فرزند سوم بعد، از جمله مصوبات کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بود..