استاندار کهگیلویه وبویراحمد دردیدار با رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

برچیده شدن مدارس سنگی در کهگیلویه وبویراحمد نیازمند نگاه ویژه و تحول زای وزارت آموزش و پرورش است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برچیده شدن مدارس سنگی در استان کهگیلویه وبویراحمد نیازمند نگاه ویژه و تحول زای وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش طنین روز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی احمد زاده در دیدار با معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با تبریک سال تحصیلی گفت: دانش‌آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید خوب درس بخوانند تا بتوانند برای پیشرفت و اعتلای کشور موثر باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم موجب پیشرفت می‌شود، عنوان کرد : حتی در قرآن نیز به داشتن علم و دانش تاکید شده است و در آیه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ که بر پيامبر(ص) نازل شد بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دانش آموزان گفت: ایشان بر تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش آموزان تاکید کردند.

احمد زاده با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز امامت امام عصر(عج) عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با نام امام زمان(عج) آغاز شده که دانش آموزان برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به معاون وزیر با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به استان بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است گفت: اختصاص این میزان اعتبار تحول عظیمی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور برای بازسازی مدارس، به روز کردن آنها و احداث مدارس نمونه در شهرستان‌ها هدایت می‌شود.

احمدزاده با ابراز نگرانی از وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی در استان گفت: این میزان اعتبار جوابگوی برچیده شدن مدارس سنگی نیست و نیازمند نگاه تحول‌زای وزارت آموزش و پرورش به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی در یاسوج مرکز استان از روستاها بدتر است، گفت: جمعیت زیادی در حاشیه شهر یاسوج هستند که امکانات پاسخ‌گوی جمعیت زیاد دانش‌آموزی در این مناطق نیست.

وی با بیان اینکه حمایت‌ و توجه استانی از آموزش و پرورش می‌شود اما کافی نبوده و نیاز است در سطح ملی حمایت شویم، گفت: از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم به استان سفر کند و از نزدیک با مشکلات فضای آموزشی و کمبود امکانات آشنا شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این دیدار ضمن تشکر از دغدغه وحساسیت استاندار نسبت به مسائل آموزش وپرورش گفت: همه موارد مطرح شده قطعا مورد توجه وزارت آموزش وپرورش خواهد بود و پیگیری خواهد شد.

علیرضا عبدی نقش ورسالت آموزش وپرورش را مهم دانست وبر حمایت از آموزش وپرورش برای تحقق اهدافش که همان تربیت انسان بر مبنای سند تحول است تاکید کرد.

 

وی به برنامه های نهضت سواد آموزی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در هیات دولت در شهریور ماه سال جاری، مقرر شد سیاست های نهضت سواد آموزی حرکت به سمت کار جهادی باشد که مطابق با این دستورات در ماههای آینده تغییراتی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت با سوادی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت باسوادان استان در اول انقلاب ۲۸ درصد بود و اکنون به ۹۶ درصد ارتقا یافته است که رشد ۶۸ درصدی و شتاب سه برابری را نشان می دهد.

عبدی افزود: ۱۱۰ مرکز یادگیری محلی در زندان های سراسر کشور داریم که این مراکز به صورت دولتی و مشارکتی با دیگر سازمان ها اداره می شود.

وی بیان کرد: سیاست این مراکز یادگیری از مهارت محوری به مساله محور و حل مساله در حال تغییر هستند که در هر محل، بزرگسالان بدنبال حل مساله های زندگی و توسعه فردی خود قدم برمی دارند.